Osnową gry był komunikat dotyczący dziwnych zdarzeń w przyrodzie. Usychanie roślin, zasypywanie oczek wodnych, betonowanie każdego skrawka zieleni to tylko niektóre niepokojące zjawiska. Uczniowie dowiadują się, że oni mogą ratować ziemię. Działania rozpoczęli od odwiedzania kolejnych miejsc. Tam czekały różne problemy do rozwiązania. Czytanie mapy, czytanie instrukcji, wędrówka wytyczoną trasą, wykorzystanie informacji z otoczenia to odpowiedzialne zadania. Dzieci pracowały w dwóch grupach i spisały się wspaniale. Rebusy, krzyżówki, zdrapki, zaszyfrowane hasła i z każdego miejsca kod do zapamiętania. Prawidłowy szyfr pozwalał otworzyć skrzyneczki. Skarbem okazały się cebulki żonkili. Posadziliśmy je w szkolnym ogródku i z niecierpliwością czekamy na wiosnę. Drugoklasiści wiedzą, że mogą wiele zrobić dla środowiska: nie śmiecić, nie niszczyć, tylko segregować (śmieci) i budować to, co piękne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz